Vad hÀnder nÀr AI fÄr skriva dina kundguider?
Hej!
Du sitter pÄ massor av kunskap som dina kunder skulle ha stor nytta av - och göra ert samarbete bÀttre.
Hinner och orkar du paketera allt till guider, mallar och checklistor?
Om svaret Àr NEJ, har vi ett tips: testa att skapa guider med AI.
đ€Gör sĂ„ hĂ€r:
Starta med att ge en enkel prompt:
Exempel: âHjĂ€lp mig skapa en guide till mina kunder om hur de förbereder sig inför ett projekt med mig som [yrkesroll].âAI skapar en grundstruktur:
Rubriker, punktlistor, formuleringar â du fĂ„r en stomme att bygga vidare pĂ„.Redigera, förtydliga och gör det personligt:
Du Àr experten. AI Àr bara din assistent.
Resultatet? En guide du annars hade lagt flera dagar pĂ„ att skapa â klar pĂ„ mindre Ă€n en timme.
đĄ Exempel pĂ„ guider du kan skapa:
âSĂ„ hĂ€r jobbar vi tillsammansâ â onboardingmaterial för en god start
âAtt tĂ€nka pĂ„ inför vĂ„r första workshop/möteâ â spara tid och fĂ„ bĂ€ttre resultat
âVanliga frĂ„gor & svarâ â mindre mejltrĂ„dar och missförstĂ„nd
âChecklista inför deadlineâ â hjĂ€lp kunden hjĂ€lpa dig
âSĂ„ ger du bra feedbackâ â (och slipper 14 omgĂ„ngar korrektur )
đ€Men... Ă€r det verkligen jag som skrivit guiden dĂ„?
TĂ€nk sĂ„ hĂ€r: Du Ă€r experten. Du har redan innehĂ„llet â det sitter i huvudet efter alla kundsamtal, workshops och uppdrag.
AI hjÀlper dig bara att strukturera det. Du skapar kÀnslan, proffsigheten och tonen som gör det till ditt.
I nÀsta nyhetsbrev blir vi klokare kring psykologi bakom prissÀttning.
Vi hörs dÄ!
Per Hedelin
Co-Founder pÄ Worknode